Компания Марии Пахес подобрана тщательно: все складные, невысокие, азартные, мастеровитые. Мужчины заразительно темпераментны, женщины миловидны и стройны, однако начисто лишены харизмы, которой в избытке наделена сама Мария Пахес — высокая, статная, с узким лицом и горящими глазами древней пифии. От прочих именитых авторов-исполнителей ее отличает некая бесшабашная вольность в обращении с каноном, отчего загадочным образом на сцене материализуется сам дух фламенко. Длинные платья Марии Пахес, вопреки всем правилам bata de cola, сшиты из трикотажа, крепдешина, даже шифона — их легкость и мягкость дают ей полную волю. Едва начав двигаться, Мария Пахес сгибается в три погибели, словно от спазма; ее корпус хлещет тяжелым стеблем, отмечая штормовой мощью каждый поворот танцовщицы вокруг оси. Властные и гибкие руки плетут грозные и дивные узоры, избегая фиксаци
... Читать дальше »
Останнім часом українсько-іспанські культурні зв’язки розвиваються й міцнішають. Ми вирішили познайомитися з Ольгою Шарапою, яка очолює українсько-іспанський центр «Школа фламенко». Спускаючися столичною вулицею Кіквідзе, ми сподівалися зустріти мало не циганку, таку собі сучасну Кармен. Майже так і сталося – у дзеркальній залі із станками для вправ Ольга затрималася після занять із учнями, аби розповісти нашим читачам про прекрасне й загадкове для багатьох мистецтво танцю фламенко…
- Ольго, звідки виникло фламенко – танець, який зачарував багато країн і невпинно поширюється в світі? - Історія традиційного (або «чистого») танцю фламенко в тому вигляді, в якому ми його спостерігаємо зараз, нараховує майже чотири сторіччя, або й більше. Слід зважати на те, що його хореографія витримала випробування часом. Не варто забувати, що стародавні цигани дісталися півдня Іспанії, йдучи аж з Індії. Саме тому до цього часу в класичному фламенко збереглося багато рухів, властивих давньоін
... Читать дальше »